Generelle oplysninger

CasaShop by KLASSIK
CVR: 20175885
Store Regnegade 2, 1110 København K
Tlf. +45 33 32 70 40
Mail: casashop@casashop.dk

Faktura-oplysninger
CasaShop (KLASSIK A/S)
CVR: 20175885
Bredgade 3, 1260 København K
Mail: klassik@klassik.dk
 

Bestilling & betaling
Du kan foretage et køb ved at klikke på ’LÆG I KURV’ på produktet i webshoppen. Bemærk, at der skal vælges antal/størrelse/variant på nogle produkter. Når du har lagt et produkt i kurven, har du mulighed for at shoppe videre eller gå til kurv. Går du til kurv, kan du gennemføre din bestilling. Kurven kan også findes i øverste højre hjørne. Ved godkendelsen guider vi dig step-by-step til at foretage købet. Du kan betale med Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Diners og MobilePay. Når du har lagt en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse via. den E-mail, som du har oplyst os. CasaShop krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Herefter behandler vi din ordre. Pengene trækkes først fra dit kort, når varen afsendes/afhentes.


Priser
Alle priser er inkl. moms, inkl. skatter og afgifter angivet i danske kroner,

medmindre du vælger en anden valuta, som for eksempel euro.
Alle priser er angivet i DKK og er inkl. 25% moms.

 
Fragt & levering

Fragtpris er fra 49,- DKK
Der er fri fragt ved køb over 600,- DKK.
Store/tunge/skrøbelige varer koster fra 345,- DKK. Casashop vil kontakte dig, hvis der er tale om en større vare, som kræver ekstraordinær fragt og udgifter herved.

Disse priser gælder kun ved levering til brofaste øer. Vi sender til hele verden, hvor fragtpriserne varierer meget. Enkelte produkter vil ikke kunne sendes internationalt. Har du spørgsmål til fragt, så skriv eller ring endelig til os og få en pris.

Bestiller du fragt, sørger CasaShop for levering med GLS eller andet fragtfirma. Vi forbeholder os retten til at vælge et alternativt fragtfirma, hvis det vurderes at GLS ikke er en hensigtsmæssig løsning. Dette vil dog ikke få betydning for den opgivede fragtpris.


Mindre forsendelser
Ved mindre forsendelser bruger vi oftest GLS, hvor du kan forvente

levering inden for en 5 hverdage i Danmark og 14 dage til udlandet alt efter lokation. Bemærk dog, at der i tilfælde af ekstra travlhed kan forekomme længere leveringstid. Vi sender altid ordren hurtigst muligt. Oftest 1-2 dages leveringstid i Danmark.

Når pakken forlader forretningen, modtager du en E-mail med Track & Trace-nummer og kan derfra følge pakken. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet, modtager du en besked fra GLS vedr. afhentning i en Pakkeshop nær dig.

 

Større forsendelser
Ved større og tungere varer sender vi din ordre med et fragtfirma, hvis det ikke kan sendes med GLS. Leveringstiden kan være op til 3 uger fra varen er på lager. Kontakt os venligst, hvis du har behov for at kende et mere nøjagtigt leveringstidspunkt. Oftest 1-2 dages leveringstid i Danmark. Vi bruger normalvis Danske Fragtmænd eller Hvejsel Møbeltransport i Danmark, og en række andre fragtfirmaer til udlandet. Bemærk venligst, at fragtmanden leverer din ordre til kantsten, medmindre andet er aftalt. Levering sker normalvis i hverdage ml. kl. 08:00-16:00.


CasaShop tager ikke ansvar for evt. told og/eller andre afgifter, som måtte blive pålagt varer eller forsendelser, der er købt og sendt fra os.

Fragtskade
Du bedes altid undersøge dine varer, når du har modtaget din forsendelse. Hvis der er synlige skader, skal du notere det på det fragtbrev, du underskrev ved levering eller afhentning i Pakkeshoppen. Sørg for at tage billeder til dokumentation af den beskadigede pakke. Det er vigtigt at pakkelabel er synlig. Hvis varen er skadet, så tag venligst også billede af denne.

Hvis du konstaterer indenfor 48 timer, at varen er beskadiget, skal du straks kontakte CasaShop på webshop@casashop.dk. Herefter behandles skaden som følge af fragt, og reklamationen vil blive behandlet. Indberetter du ikke skaden indenfor de første 48 timer, vurderes sagen fra gang til gang. I værste tilfælde kan det skyldes, at fragtfirmaet ikke godkender reklamationen.

VIGTIGT: Send/returnér ikke varen til forretningen, før I har modtaget besked fra os. Dette kan gøre at reklamationen ikke godkendes hos fragtfirmaet.

 
Afhentning

Ordrer, der er bestilt til afhentning i forretningen, kan afhentes når du har modtaget en e-mail med en bekræftelse på, at dine varer er klar til afhentning. Er varerne ikke på lager, vil du først modtage en e-mail med en forventet leveringstid og derefter en e-mail, når varen er klar til afhentning.

Du kan afhente hos:

CasaShop by KLASSIK
Store Regnegade 2, 1110 København K
Åbningstider: 11:00-18:00 i hverdage og 10-16 på lørdage.

Lagerstatus
Sker det, at den varer, du har bestilt, ikke er på lager, har du naturligvis fuld fortrydelsesret. I sådanne tilfælde vil du blive kontaktet med henblik på at finde den løsning, som passer dig bedst. Varer, der ikke er på lager, angives i nogle tilfælde med en vejledende leveringstid. Denne leveringstid kan variere afhængigt af sæson. Kontakt os venligst, hvis du ønsker nøjagtig lagerstatus om dit ønskede produkt.


Returnering
Ved returnering, bedes ordren sendes retur til CasaShop uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelse/afhentning, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, og du bærer ligeledes risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig og til eventuel returnering til CasaShop.
Visse varer kan i kraft af deres størrelse eller vægt ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for møbler og andre store produkter. Vi kan være behjælpelige med at arrangere returtransport til en pris, der varierer alt efter hvilket produkt, der er talte om. Prisen vil du få oplyst, når du kontakter kundeservice mht. returnering.

Du bedes returnere produktet til:

CasaShop
Store Regnegade 2
1110 København K


Returvarer, der sendes pr. efterkrav, nægtes modtagelse medmindre andet er aftalt.

Varens stand, når du sender retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Med andre ord: Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i vores forretning, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, skal varen venligst returneres i original emballage. Læs mere om dette under punktet ’Fortrydelsesret’.


Fortrydelsesret
Du har 14 dags fortrydelsesret på almindelige varer, hvis dit køb foretages via webshoppen, telefon eller e-mail. Dette gælder ikke ved køb af demo-modeller. Fortrydelsesretten gælder fra du har modtaget varen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, ansættes varen skønsmæssigt af CasaShop ud fra en mulig videre-salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i original emballage. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af CasaShop, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende original emballage medføre at købet ikke kan fortrydes.

Omkostningerne ved at sende varen retur påhviler forbrugeren.
CasaShop returnere beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven.


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke kan få leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb, medmindre andet er aftalt.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I  tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.


Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse  om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Såfremt du har bestilt eller aftalt levering og dette er igangsat, inden du har gjort brug af din fortrydelsesret, vil dette beløb ikke blive refunderet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Reklamation
Reklamationsretten er kunden, din, ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede, da varen blev solgt.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget manglen ved varen. Viser en mangel sig indenfor de første 6 måneder efter levering, formodes det at manglen var til stede, da varen blev solgt. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, CasaShop. De efterfølgende 1,5 år ligger hos kunden, dig. Reklamationsretten er kundens lovfæstede ret.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Forbrugeren har altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget.


Varen bedes sendes til:

CasaShop by KLASSIK
Store Regnegade 2
1110 København K


Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr.  efterkrav.


Personlige oplysninger
For at kunne sende varer til dig registrerer vi dit navn, adresse, telefonnummer og E-mail-adresse. Oplysningerne behandles fortroligt og videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Personoplysningerne registreres hos Klassik - Moderne Møbelkunst A/S, som ejer CasaShop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på CasaShop.dk er Klassik - Moderne Møbelkunst A/S. Som registreret hos Klassik - Moderne Møbelkunst A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: support@klassik.dk

Vi registrerer desuden din IP-adresse, hvorfra et evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes.


Jvf. persondataloven, oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser, foretager vi sletning i det omfang, som ønskes. Ønsker du din data slettes, bedes du kontakte os på web@casashop.dk.


Kontakt
Vi kan til enhver tid kontaktes på webshop@casashop.dk.


Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os  på webshop@casashop.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Nævnenes Hus Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: ec.europa.eu/consumers/odr


Generelle forbehold
Vi tager forbehold for tastefejl, udsolgte varer, afgiftsændringer, prisstigninger. Vi tager desuden forbehold for udsolgte varer, men giver naturligvis besked, hvis en vare er udsolgt hurtigst muligt.


Handelsbetingelserne er sidst opdateret d. 10.04.2021.